AM Serwis logo

AM Serwis - Arkadiusz Czajka, Marcin Tarasiuk
zakład naprawczy Mercedesów

05-077 Zakręt, ul. Trakt Brzeski 18
    do maja 2012 działaliśmy w Warszawie na Woli

tel.  604-623-817  Marcin   Email

tel.  660-387-961  Michał   Email

tel.  698-173-173  księgowość   Email

Zapraszamy:  pon. - pt.   w godz. 8-17

Specjalizacja — auta sportowe Mercedes Benz

zwycięski Mercedes Benz 190Michał Przybylski 'OBEBO', zawodnik driftu* współpracuje z nami od 2006 roku.

Jego Mercedes 190 pod maską miał silnik 2.3 16V o seryjnej mocy 185 KM ani nie był wyposażony w stałą blokadę mechanizmu różnicowego, kiedy to Michał podczas jednej z eliminacji Toyo Drifting Cup 2006 pokonał w pojedynku rywala jadącego BMW M5 o mocy 400 KM.

Jednak dotychczasowe parametry zdecydowanie nie wystarczały jak na wyczynowy driftowóz, w dodatku tak nietypowy jak Mercedes 190. Nadszedł czas na zmiany - autem zajął się Arek Czajka /firma AM Serwis/, który zmienił jednostkę napędową z 2.3 16V na większą - 2.5 16V i dołożył do niej turbosprężarkę Garett GT28RS. Seryjne tłoki zostały zastąpione przez kute tłoki odprężające, odpowiedniki z firmy JE Pistons.
Kompletnej przebudowie został poddany układ paliwowy, co wymusiło dostosowanie do niego kolektora dolotowego. O nowy układ wydechowy zadbały firmy Tomson oraz El-tec. Tomson zajął się również strojeniem całości na specjalnym komputerze stand-alone firmy DTA. Kolekcję sportowych akcesoriów uzupełniają zawór blow-off ProRacingTechnology Cosmo 2 oraz specjalnie powiększona miska olejowa, dzięki której temperatura silnika pozostaje na bezpiecznym poziomie nawet przy ekstremalnych obciążeniach. Po modyfikacji silnika, OBEBO zainwestował też w układ napędowy - w jego Mercedesie pojawił się zaspawany na "sztywno" mechanizm różnicowy.

Wzmocnienie silnika i układu napędowego to dopiero początek przygotowań samochodu do startów w zawodach. Dlatego miejsce seryjnych sprężyn zawieszenia zajęły elementy H&R obniżające nadwozie o 40mm i wspomagane przez amortyzatory KYB AGX z regulowaną twardością. Dzięki specjalnym płytkom (cumber plate) udało się zwiększyć kąt pochylenia przednich kół do -4o. Zwieńczeniem modyfikacji zawieszenia są grube stabilizatory znacznie ograniczające niekorzystne przechyły nadwozia.

W driftingu równie ważne jak silnik i zawieszenie są hamulce. Z przodu zostały zamontowane tarcze EBC Turbo Groove wraz z klockami EBC Green Stuff. Tylne tarcze i klocki pozostały seryjne, ale ich uruchamianiem zajmuje się, poza zasadniczym układem hamulcowym, także hydrauliczny hamulec ręczny marki D2.

wyczynowy driftowóz Michała Przybylskiego; tu palenie gumyNie mogliśmy zapomnieć też o bezpieczeństwie kierowcy i jego pasażera instalując dla nich nowe, sportowe fotele Bimarco Futura i czteropunktowe pasy bezpieczeństwa Sparco.

Warunki pracy silnika na bieżąco monitorują wskaźniki ciśnienia doładowania oraz temperatury spalin firmy Autometer. Po ich zamontowaniu do pełni szczęścia potrzebna była jeszcze tylko jedna kontrolka - tzw. Shift Light. Żeby nie oszpecać wnętrza dodatkowym elementem, zaadaptowaliśmy do tej funkcji kontrolkę seryjnej blokady mechanizmu różnicowego - wszak po zablokowaniu na stałe dyferencjału, wykonywane przez nią do tej pory zadanie stało się nieaktualne.
 

Jeśli interesuje Cię sport samochodowy to polecamy stronę Michała Przybylskiego 'OBEBO'    <zobacz więcej> 
*drift - ma dwa znaczenia:  1. technika jazdy samochodem w kontrolowanym poślizgu   2. nazwa sportu samochodowego

Zdjęcia poniżej (pokaz driftu) i po prawej (nowy driftowóz Michała) zrobiliśmy podczas imprezy MensDay w dniach 4-5.VI.2011 na terenie toru Wyścigów Konnych - Warszawa Służewiec.

driftowóz Michała OBEBO pokaz driftu
pokaz driftu

 

Od 2006 roku zajmujemy się sportowymi Mercedesami Michała Obebo Przybylskiego
( na codzień naprawiamy i serwisujemy mercedesy - auta osobowe i dostawcze, w tym floty firmowe )

tuning Mercedesa 190 - przygotowanie do zawodówtrofea sportowe, puchary Michała OBEBO i.. AM Serwis