![]() |
AM Serwis - Arkadiusz Czajka, Marcin Tarasiuk |
05-077 Zakręt, ul. Trakt Brzeski 18 tel. 604-623-817 Marcin Email tel. 660-387-961 Arkadiusz Email tel. 698-173-173 księgowość Email |
|
Zapraszamy: pon. - pt. w godz. 8-16 |
Specjalizacja — auta sportowe Mercedes Benz
Jego Mercedes 190 pod maską miał silnik 2.3 16V o seryjnej mocy 185 KM ani nie był wyposażony w stałą blokadę mechanizmu różnicowego, kiedy to Michał podczas jednej z eliminacji Toyo Drifting Cup 2006 pokonał w pojedynku rywala jadącego BMW M5 z silnikiem o mocy 400 KM. Jednak dotychczasowe parametry zdecydowanie nie wystarczały jak na wyczynowy driftowóz, w dodatku tak nietypowy jak Mercedes 190. Nadszedł czas na zmiany - autem zajął się Arek Czajka /firma AM Serwis/, który zmienił jednostkę napędową z 2.3 16V na większą - 2.5 16V i dołożył do niej turbosprężarkę Garett GT28RS. Seryjne tłoki zostały zastąpione przez kute tłoki odprężające, odpowiedniki z firmy JE Pistons. Wzmocnienie silnika i układu napędowego to dopiero początek przygotowań samochodu do startów w zawodach. Dlatego miejsce seryjnych sprężyn zawieszenia zajęły elementy H&R obniżające nadwozie o 40mm i wspomagane przez amortyzatory KYB AGX z regulowaną twardością. Dzięki specjalnym płytkom (cumber plate) udało się zwiększyć kąt pochylenia przednich kół do -4o. Zwieńczeniem modyfikacji zawieszenia są grube stabilizatory znacznie ograniczające niekorzystne przechyły nadwozia. W driftingu równie ważne jak silnik i zawieszenie są hamulce. Z przodu zostały zamontowane tarcze EBC Turbo Groove wraz z klockami EBC Green Stuff. Tylne tarcze i klocki pozostały seryjne, ale ich uruchamianiem zajmuje się, poza zasadniczym układem hamulcowym, także hydrauliczny hamulec ręczny marki D2.
Warunki pracy silnika na bieżąco monitorują wskaźniki ciśnienia doładowania oraz temperatury spalin firmy Autometer. Po ich zamontowaniu do pełni szczęścia potrzebna była jeszcze tylko jedna kontrolka - tzw. Shift Light. Żeby nie oszpecać wnętrza dodatkowym elementem, zaadaptowaliśmy do tej funkcji kontrolkę seryjnej blokady mechanizmu różnicowego - wszak po zablokowaniu na stałe dyferencjału, wykonywane przez nią do tej pory zadanie stało się nieaktualne. Jeśli interesuje Cię sport samochodowy to polecamy stronę Michała Przybylskiego 'OBEBO' <zobacz więcej> |
Zdjęcia poniżej (pokaz driftu) i po prawej (nowy driftowóz Michała) zrobiliśmy podczas imprezy MensDay w dniach 4-5.VI.2011 na terenie toru Wyścigów Konnych - Warszawa Służewiec.
|
![]() |
Od 2006 roku zajmujemy się sportowymi Mercedesami Michała Obebo Przybylskiego |
![]() |